Szkolenia eksperckie dla Podmiotów Ekonomii Społecznej
- Szczegóły
Szanowni Państwo,
Podlaska Federacja Organizacji Pozarządowych serdecznie zaprasza Podmioty Ekonomii Społecznej, w tym Przedsiębiorstwa Społeczne do udziału w projekcie pn. „Szkolenia eksperckie dla Podmiotów Ekonomii Społecznej z zakresu zamówień publicznych w województwie podlaskim, warmińsko-mazurskim, lubelskim, mazowieckim i łódzkim”, realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Działanie 2.9 Rozwój ekonomii społecznej.
W każdym województwie objętym wsparciem w związku z realizacją projektu odbędą się szkolenia eksperckie dla Podmiotów Ekonomii Społecznej, w tym Przedsiębiorstw Społecznych z zakresu wykorzystania prawa zamówień publicznych. Szkolenie będzie zawierać elementy przeprowadzonego z uczestnikami procesu przygotowawczego, ofert na realizację zlecenia w ramach postępowania o udzielenie zamówień publicznych oraz omówienie procedur odwoławczych w zamówieniach publicznych.
Udział w projekcie ma na celu doprowadzić do stałej współpracy Podmiotów Ekonomii Społecznej, w tym Przedsiębiorstw Społecznych z Jednostkami Samorządu Terytorialnego.
Podmiotom w ramach uczestnictwa w projekcie zapewniamy:
- bezpłatne wsparcie merytoryczne
- pomoc w przygotowaniu dokumentów przetargowych
- dostęp do newslettera z aktualnymi konkursami i naborami ogłaszanymi przez Jednostki Samorządu Terytorialnego.
Deklaracje do CEEB - nowy obowiązek dla Mieszkańców
- Szczegóły
Od 1 lipca br. właściciele i zarządcy nieruchomości - zarówno zamieszkałych jak i niezamieszkałych - mają OBOWIĄZEK złożyć do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) deklaracje dotyczące źródeł ciepła i źródeł spalania paliw wykorzystywanych w swoich w budynkach/lokalach. Deklaracje można składać on-line bezpośrednio na stronie https://zone.gunb.gov.pl/ lub tradycyjnie – za pośrednictwem Urzędu Gminy. Należy znać klasę kotła – umieszczoną na tabliczce znamionowej pieca.
TERMINY
14 dni – dla nowo wybudowanych budynków.
12 miesięcy (do 30.06.2022 r.) - dla obiektów już istniejących.
Uwaga – obowiązek złożenia deklaracji jest nałożony ustawowo.
Za budowę systemu CEEB odpowiada Główny Urząd Nadzoru Budowlanego.
Więcej informacji na stronie GUNB: https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq
Formularz A – budynki i lokale mieszkalne (link do formularza pdf))
Formularz B – budynki i lokale niemieszkalne (link do formularza pdf)
)
Edukacja ekologiczna społeczeństwa warunkiem zrównoważonego rozwoju” współfinansowanego z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, realizowanego w ramach programu priorytetowego nr 5.5 „Międzydziedzinowa Edukacja Ekologiczna
- Szczegóły
Szanowni Państwo,
przekazuję w załączeniu do wykorzystania i zapoznania się materiały wypracowane w ramach realizacji projektu ” Edukacja ekologiczna społeczeństwa warunkiem zrównoważonego rozwoju” współfinansowanego z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, realizowanego w ramach programu priorytetowego nr 5.5 „Międzydziedzinowa Edukacja Ekologiczna”
Załączniki zawierają
- poradnik dla rolników
- materiały pokonferencyjne z konferencji „Świadomość ekologiczna i jej wpływ na ochronę przyrody i różnorodność biologiczną”
Zachęcamy też do korzystania z naszej platformy edukacyjnej Baza
Ekowiedzy: https://eko.zsceglow.pl/
Z wyrazami szacunku
Zespół Projektu
Załączniki:
Podpisanie umowy na przebudowę drogi gminnej nr 103515L
- Szczegóły
Miło nam poinformować, że w dniu 25 listopada 2022 r. została zawarta umowa pomiędzy Gminą Niedźwiada a Samorządem Województwa Lubelskiego, na realizację zadania pn. „Przebudowa drogi gminnej nr 103515L w miejscowości Tarło-Kolonia i Tarło od drogi wojewódzkiej nr 821 do drogi powiatowej nr 1556L". Całkowita wartość zadania wynosi 968 647,35 zł. Dofinansowanie wynosić będzie 616 350, 00 zł co stanowi 63,63 % kosztów kwalifikowanych.
W wyniku realizacji operacji zostanie osiągnięty następujący cel: poprawa warunków do rozwoju lokalnego i zwiększenie dostępności komunikacyjnej dla mieszkańców miejscowości Tarło i Tarło-Kolonia poprzez przebudowę drogi gminnej nr 103515L na długości ok. 1,31 km.
Czyste powietrze
- Szczegóły
ZMIANY W PROGRAMIE „CZYSTE POWIETRZE” OD 3.01.2023 ROKU
Podniesienie maksymalnych kwot dotacji
W Programie urealniono wartości poszczególnych kosztów kwalifikowanych poprzez podniesienie maksymalnych kwot dotacji dla poszczególnych elementów finansowanych, a także maksymalnych kwot dotacji dla poszczególnych rodzajów przedsięwzięć. Utrzymany został kierunek odpowiednio wyższej intensywności dofinansowania do zakupu i montażu najbardziej efektywnych energetycznie rozwiązań.
Zwiększone progi dochodowe w Programie
„Czyste Powietrze”
W Programie zwiększono wartości progów dochodowych kwalifikujące do uzyskania dofinansowania w ramach wszystkich części Programu.
- W Części 1) Programu – do 135 000 zł,
- W Części 2) Programu – do 1 894 zł na osobę w gospodarstwie wieloosobowym oraz
2 651 zł w gospodarstwie jednoosobowym,
- W Części 3) Programu – do 1 090 zł na osobę w gospodarstwie wieloosobowym oraz
1 526 zł w gospodarstwie jednoosobowym.
Dwa wnioski o dofinansowanie
Nowa odsłona programu „Czyste Powietrze” wprowadza możliwość złożenia dwóch wniosków o dofinansowanie. W celu promowania termomodernizacji budynków jako metody na zmniejszenie kosztów ogrzewania budynków jednorodzinnych, umożliwiono złożenia drugiego wniosku o dofinansowanie dla Beneficjentów, którzy wcześniej otrzymali dofinansowanie na wymianę kotła. Możliwe będzie wówczas wykonanie, na podstawie audytu energetycznego, zarówno częściowej jak i kompleksowej termomodernizacji budynku pozwalającej na osiągnięcie określonych w Programie wskaźników zużycia energii po zakończeniu realizacji przedsięwzięcia.
Dotacja na kocioł na biomasę drzewną
Inne ważne zmiany w programie to: wprowadzenie możliwości uzyskania dotacji na kocioł na biomasę drzewną o obniżonej emisyjności cząstek stałych ≤ 20 mg/m3 w przypadku gdy budynek jest podłączony do sieci dystrybucji gazu. Zmiany obejmują także eliminację od 1 lipca 2023 r., po zastosowaniu okresu przejściowego, możliwości dofinansowania w ramach Programu kotłów na biomasę drzewną, których emisyjność cząstek stałych przekracza 20 mg/m3.
Dodatkowe informacje
1. W ramach zmiany Programu podniesiono maksymalne kwoty dotacji dla poszczególnych materiałów i urządzeń finansowanych z Programu oraz maksymalne kwoty dotacji dla poszczególnych rodzajów przedsięwzięć. W związku z powyższym maksymalna wysokość dotacji może wynieść:
• dla Beneficjentów uprawnionych do podstawowego poziomu dofinansowania – do 66 000 zł (Część 1 Programu);
• dla Beneficjentów uprawnionych do podwyższonego poziomu dofinansowania – do 99 000 zł (Część 2 Programu);
• dla Beneficjentów uprawnionych do najwyższego poziomu dofinansowania – do 135 000 zł (Część 3 Programu);
Ostateczna wartość dotacji ustalana jest na podstawie rodzaju i zakresu realizowanego przedsięwzięcia oraz wydatków poniesionych przez Beneficjentów.
2. Zmieniona wersja Programu przewiduje dodatkowe dofinansowanie dla Beneficjentów, którzy zdecydują się na przeprowadzenie kompleksowej termomodernizacji budynku. Przyznanie i wypłacenie wyższej kwoty dotacji do przedsięwzięcia z kompleksową termomodernizacją budynku/lokalu mieszkalnego, możliwe będzie po spełnieniu łącznie następujących warunków:
1) Został przeprowadzony audyt energetyczny budynku/lokalu mieszkalnego i został złożony wraz z wnioskiem o płatność Dokument podsumowujący audyt energetyczny, sporządzony na obowiązującym w ramach Programu wzorze;
2) Osiągnięto co najmniej jeden wskaźnik kompleksowej termomodernizacji:
a) zmniejszenie zapotrzebowania na energię użytkową do 80 kWh/(m2*rok) lub
b) zmniejszenie zapotrzebowania na energię użytkową o minimum 40%;
3) Zrealizowany został w całości wariant z audytu energetycznego gwarantujący osiągnięcie co najmniej jednego ze wskaźników określonych w pkt 2), nie później, niż do dnia zakończenia realizacji przedsięwzięcia.
3. Koszt przeprowadzenia audytu energetycznego stanowić będzie dodatkowe dofinansowanie – nie będzie wliczany do maksymalnego poziomu dotacji przysługującej Beneficjentowi.
4. Koszty kwalifikowane nie obejmują podatku od towarów i usług (VAT). Dotacja w ramach Programu będzie udzielana w odniesieniu do kosztów netto.
5. Wnioski o dofinansowanie złożone przed dniem 3 stycznia 2023 r. rozpatrywane będą na podstawie Programu i pozostałych dokumentów programowych oraz wzorów w brzmieniu obowiązującym na dzień złożenia wniosku.
6. W ramach nowej wersji Programu, obowiązującej od dnia 3 stycznia 2023 r., wprowadzono możliwość złożenia dwóch wniosków o dofinansowanie. W przypadku zrealizowania przedsięwzięcia z kompleksową termomodernizacją w ramach pierwszego wniosku o dofinansowanie, złożenie drugiego wniosku nie jest możliwe.
7. Nie jest możliwa korekta wniosku o dofinansowanie (w rozumieniu § 2 ust. 20 Regulaminu naboru wniosków) złożonego przed dniem 3 stycznia 2023 r. zmieniająca warunki dofinansowania na nowe warunki wprowadzone niniejszą zmianą Programu. Jeżeli Wnioskodawca złożył wniosek o dofinansowanie przed dniem 3 stycznia 2023 r., ale nie zawarł umowy o dofinansowanie, może wycofać wniosek i złożyć go ponownie na nowych warunkach Programu, z zastrzeżeniem spełnienia wymogów dotyczących terminu rozpoczęcia i zakończenia przedsięwzięcia wskazanych w Programie.
8. Beneficjent, który zawarł umowę o dofinansowanie w formie dotacji z prefinansowaniem na podstawie wniosku o dotację złożonego przed 3 stycznia 2023 r. ma możliwość zmiany warunków umowy o dofinansowanie na warunki obowiązujące w obecnej wersji Programu, szczegóły dotyczące sposobu zmiany warunków umowy w tym przypadku zostały określone w załączniku nr 1 do niniejszego ogłoszenia.
9. Dodatkowo uspójnione zostały terminy rozpoczęcia przedsięwzięcia: w przypadku dotacji na częściową spłatę kapitału kredytu, pierwszy koszt kwalifikowany również może zostać poniesiony do 6 miesięcy przed datą złożenia wniosku o dofinansowanie w banku, który przystąpił do Programu.
10. Wprowadzona została możliwość zakupu i montażu kotła na biomasę drzewną (kotła zgazowującego drewno lub kotła na pellet) o emisyjności do 20 mg/m3 (włącznie), w budynku podłączonym do sieci dystrybucji gazu, pod warunkiem, że urządzenie to będzie spełniało wymagania aktów prawa miejscowego, w tym uchwał antysmogowych.
11. W konsekwencji wprowadzonych zmian Programu, zmianie ulega również Wzór wniosku o płatność oraz instrukcja jego wypełniania.
12. Dodatkowo wprowadzono wzór Dokumentu podsumowującego audyt energetyczny budynku, stanowiący obowiązkowy załącznik do wniosku o płatność, w przypadku finansowania audytu w ramach przedsięwzięcia.
Ważne informacje i załączniki:
Zal-2-PPCP-koszty-kwalifikowane-czesc-1-Programu.pdf
Zal-2a-PPCP-koszty-kwalifikowane-Czesc-2-Programu.pdf
Zal-2b-PPCP-koszty-kwalifikowane-czesc-3-Programu.pdf
Archiwalne informacje:
Program Czyste Powietrze to kompleksowy plan działań zaprojektowany w celu poprawy jakości powietrza oraz zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych poprzez wymianę źródeł ciepła i poprawę efektywności energetycznej budynków mieszkalnych jednorodzinnych.
Narzędziem w osiągnięciu celu jest dofinansowanie przedsięwzięć realizowanych przez beneficjentów uprawnionych do podstawowego poziomu dofinansowania oraz beneficjentów uprawnionych do podwyższonego poziomu dofinansowania
Co w programie?
Program Czyste Powietrze skierowany jest do osób fizycznych, które są:
- właścicielami/współwłaścicielami budynku mieszkalnego jednorodzinnego lub
- wydzielonego w takim budynku lokalu mieszkalnego z wyodrębnioną księgą wieczystą.
Pomoc w wypełnianiu wniosku do programu "Czyste Powietrze" otrzymacie Państwo w Urzędzie Gminy Niedźwiada, pok. nr 19 po wcześniejszym umówieniu telefonicznym tel. 81 85 12 005
Z dniem 15 lipca 2022 r. zmianie uległ program priorytetowy „Czyste Powietrze”.
Zmiana umożliwi beneficjentom uprawnionym do podwyższonego lub najwyższego poziomu dofinansowania otrzymanie prefinansowania przedsięwzięcia (wypłaty części kwoty dotacji w formie zaliczki) oraz wprowadza wzrost maksymalnych kwot dotacji dla przedsięwzięć realizowanych przez beneficjentów Części 2) Programu do 47 000 zł i Części 3) Programu do 79 000 zł.
Poziomy finansowania
Poziom podwyższony
maks.
47 ty. zł
wnioskodawcy, których średni miesięczny dochód na członka gospodarstwa domowego wynosi:
1 564 zł w gospodarstwie wieloosobowym
2 189 zł w gospodarstwie jednoosobowym
Poziom najwyższy
maks.
79 tys. zł
wnioskodawcy, których średni miesięczny dochód na członka gospodarstwa domowego wynosi:
900 zł w gospodarstwie wieloosobowym
1 260 zł w gospodarstwie jednoosobowym
Warunki dotacji z prefinansowaniem:
- Możliwość finansowania przedsięwzięć rozpoczętych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed datą złożenia wniosku o dofinansowanie
- Termin realizacji przedsięwzięcia, na które udzielono dotacji z prefinansowaniem wynosi 18 miesięcy od daty złożenia wniosku o dofinansowanie
- Złożenie wniosku o dofinansowanie w formie dotacji z prefinansowaniem (UWAGA! osobny wzór wniosku)
- Wymagane jest załączenie do wniosku o dofinansowanie podpisanej umowy z wykonawcą na realizację określonego zakresu przedsięwzięcia z opcją prefinansowania. Przewidziano, że możliwe jest zawarcie nie więcej niż 3 umów z wykonawcami z opcją prefinansowania. Pozostałe środki z przysługującej dotacji zostaną przekazane na podstawie przedstawionych dokumentów rozliczeniowych.
- Środki prefinansowania zostaną wypłacone w wysokości 50% na rzecz beneficjenta na rachunek wykonawcy w ciągu 14 dni od daty zawarcia umowy o dofinansowanie z beneficjentem lecz nie wcześniej niż 14 dni przed datą rozpoczęcia realizacji przedmiotu umowy beneficjenta z wykonawcą.
- Pozostałe środki należnej dotacji będą wypłacane na podstawie przedstawionych dokumentów rozliczeniowych załączonych do wniosku o płatność w maksymalnie 3 częściach.
Wnioski o dofinansowanie w formie dotacji z prefinansowaniem w ramach Programy Priorytetowego ”Czyste Powietrze” należy składać wyłącznie poprzez system Generator Wniosków o Dofinansowanie (GWD) pod adresem https://gwd.nfosigw.gov.pl/
- Wyłącznie w wersji elektronicznej, gdy wnioskodawca dysponuje podpisem elektronicznym (podpis kwalifikowany lub profil zaufany),
- W przypadku braku podpisu elektronicznego, konieczne jest dostarczenie również wersji papierowej wniosku z wymaganymi podpisami.
Terminy:
- Realizacja programu: lata 2018-2029
- Podpisywanie umów do: 31.12.2027 r.
- Zakończenie wszystkich prac objętych umową do: 30.06.2029 r.
Dofinansowaniu podlegają przedsięwzięcia zarówno w trakcie realizacji, jak i zakończone, pod warunkiem poniesienia pierwszego kosztu maksymalnie 6 miesięcy przed złożeniem wniosku o dofinansowanie.
Nabór wniosków:
- Prowadzony jest w trybie ciągłym, czyli wnioski są oceniane na bieżąco.
- Wnioski są przyjmowane i rozpatrywane przez właściwe terytorialnie wojewódzkie fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej (wfośigw) oraz są przyjmowane przez gminy, które przystąpiły do realizacji programu.
- Terminy składania i rozpatrywania wniosków oraz sposób ich wypełniania są zamieszczone na stronach internetowych właściwych wfośigw.
- Możesz również skorzystać ze ścieżki internetowej, na rządowym portalu gov.pl, bez wychodzenia z domu (zakładka „Nieruchomości i środowisko” a potem opcja „Skorzystaj z programu Czyste Powietrze”).
- Wniosek możesz złożyć też za pośrednictwem banku, który przystąpił do programu o ile chcesz skorzystać z dotacji z przeznaczeniem na częściową spłatę kapitału kredytu bankowego. Lista banków, które uruchomiły Kredyt Czyste Powietrze:
Zachęcamy do odwiedzenia:
Do obejrzenia:
#AkademiaCzystegoPowiatrza dostępna na YouTube NFOŚiGW:
https://www.youtube.com/hashtag/akademiaczystegopowietrza2021
Prezentacje z Akademii Czystego Powietrza do pobrania na stronie:
https://czystepowietrze.gov.pl/akademia-czystego-powietrza
Ważne informacje i załączniki
Co przygotować przed złożeniem wniosku
Dane liczbowe dot. wdrażania na terenie Gminy Niedźwiada programu
„Czyste powietrze”
Stan na dzień 30.06.2023 r.
GMINA NIEDŹWIADA |
||||
Lp. |
Liczba złożonych wniosków o dofinansowanie |
Liczba zawartych umów o dofinansowanie |
Liczba zrealizowanych przedsięwzięć
|
Kwota |
1. |
203
|
165
|
99
|
2 327 706,50 zł
|
NSP2021
- Szczegóły
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 kończy się 30 września – to ostatni dzwonek na wypełnienie obowiązku spisowego! Spisz się wygodnie i bezpiecznie przez Internet na spis.gov.pl
NSP Test Student
- Szczegóły
Konkurs NSP Test Student - test wiedzy o Narodowym Spisie Powszechnym 2021 dla studentów szkół wyższych II edycja wrzesień 2021
W konkursie nie mogą brać udziału osoby, które uczestniczyły w I edycji testu!
- Zadaniem konkursowym Uczestnika, jest udzielenie odpowiedzi na 40 pytań w formie testu wyboru pod adresem: :
https://forms.gle/jkSCTHWET8dc9g9a9
- Uczestnik powinien samodzielnie odpowiedzieć na pytania zawarte w quizie.
- Uczestnik może wysłać odpowiedzi na pytania tylko jeden raz.
- Uczestnik musi podać imię i nazwisko, adres e-mail oraz pełną nazwę uczelni, w której się uczy (jest to warunek niezbędny do otrzymania przez ucznia nagrody).
- Odpowiedzi na pytania należy przesłać poprzez formularz do15 października 2021 r.Po tym terminie formularz będzie nieaktywny.
Zwycięzcy konkursu otrzymają następujące nagrody;
Miejsca od 1 do 10 - powerbank i dysk twardy
Organizator wyłoni 10 zwycięzców Konkursu, którzy otrzymają największą liczbę punktów w quizie. W przypadku równej liczby uzyskanych punktów w quizie decyduje kolejność nadsyłanych odpowiedzi.
W quizie można zdobyć maksymalnie 42 punkty.
Konkurs test wiedzy o Narodowym Spisie Powszechnym 2021 dla uczniów szkół średnich II edycja wrzesień 2021
- Szczegóły
W konkursie nie mogą brać udziału osoby, które uczestniczyły w I edycji testu!
Uwaga!
W przypadku osób które nie ukończyły 16 roku życia – należy dostarczyć Organizatorowi na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. kopię (w formie skanu/zdjęcia) zgody przedstawiciela ustawowego lub opiekuna prawnego na przetwarzanie danych osobowych Uczestnika. Wzór zgody stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu (dostępny poniżej)
- Zadaniem konkursowym Uczestnika, jest udzielenie odpowiedzi przez ucznia na 40 pytań w formie testu wyboru umieszczonych na Formularzach Google pod adresem: : https://forms.gle/2DYKSyyRr7wiMTeJ8
- Uczeń powinien samodzielnie odpowiedzieć na pytania zawarte w quizie.
- Uczeń może wysłać odpowiedzi na pytania tylko jeden raz.
- Uczeń musi podać imię i nazwisko, adres e-mail oraz pełną nazwę szkoły, w której się uczy (jest to warunek niezbędny do otrzymania przez ucznia nagrody).
- Odpowiedzi na pytania należy przesłać poprzez formularz Google do 30 września 2021 r. Po tym terminie formularz Google będzie nieaktywny.
Zwycięzcy konkursu otrzymają następujące nagrody;
Miejsca od 1 do 10 - pendrive i głośnik bluetooth
Organizator wyłoni 10 zwycięzców (uczniów) Konkursu, którzy otrzymają największą liczbę punktów w quizie. W przypadku równej liczby uzyskanych punktów w quizie decyduje kolejność nadsyłanych odpowiedzi.
W quizie można zdobyć maksymalnie 40 punktów.
Oświadczenie - załącznik nr 1 do regulaminu
Więcej: https://lublin.stat.gov.pl/edukacja-statystyczna/konkursy-nsp-2021/nsp-test-szkola-srednia/
NSP 2021 - konkurs Prezesa GUS na najbardziej cyfrową gminę Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021
- Szczegóły
Wystartował konkurs Prezesa GUS na najbardziej cyfrową gminę. Wystarczy spisać się samodzielnie przez Internet, a następnie zachęcić do tego rodzinę, znajomych i osoby z najbliższego otoczenia. Najbardziej cyfrowa gmina otrzyma atrakcyjne nagrody rzeczowe! Przypominamy, że spis trwa do 30 września 2021 r.
Strona konkursowa: https://spis.gov.pl/cyfrowa-gmina-nsp-2021/
Na czym będzie polegało zadanie konkursowe?
Zadaniem konkursowym jest zachęcenie przez gminy jak największej liczby zobowiązanych na jej terenie osób fizycznych do dokonywania samospisu internetowego, prowadzonego za pośrednictwem interaktywnej aplikacji dostępnej na stronie internetowej Głównego Urzędu Statystycznego https://spis.gov.pl/.
Wskaźnik samospisu internetowego stanowiący podstawę do wyłonienia zwycięskich gmin będzie uwzględniał samospis internetowy dokonany w okresie od początku do końca trwania NSP 2021, tj. od 1 kwietnia 2021 r. do 30 września 2021 r. do godziny 23:59.
Przypominamy, że Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań w 2021 r. jest realizowany metodą samospisu internetowego oraz uzupełniająco: metodą wywiadu telefonicznego i metodą wywiadu bezpośredniego. Najłatwiej spisać się samodzielnie przez Internet na stronie spis.gov.pl. Wystarczy komputer lub inne urządzenie mobilne podłączone do Internetu. Miejsca spisowe są dostępne również w urzędach gmin. Osoby, które nie mają dostępu do Internetu mogą odwiedzić najbliższy urząd gminy lub skorzystać z opcji “spisz się przez telefon” na infolinii spisowej obsługiwanej przez pracowników statystyki publicznej od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00 pod numerem: 22 279 99 99. Respondenci, którzy nie będą mogli samodzielnie spisać się poprzez formularz internetowy lub telefoniczne na infolinii spisowej, zostaną spisani przez rachmistrzów telefonicznie lub podczas wywiadu bezpośredniego. Rachmistrzowie dzwonią z numeru 22 828 88 88 lub z numeru infolinii spisowej tj. 22 279 99 99. Od 23 czerwca br. rachmistrzowie realizują również wywiady bezpośrednie.
Kto może zgłaszać gminę do konkursu i w jaki sposób?
Zgłoszenia gminy może dokonać wójt, burmistrz, prezydent miasta bądź osoba upoważniona przez włodarza gminy w terminie od 15 lipca do 30 września 2021 r. do godz. 23:59. Zgłoszenia należy wypełnić i przesłać za pośrednictwem specjalnie utworzonej do tego celu aplikacji webowej dostępnej pod adresem: https://rejestracja.stat.gov.pl/KonkursGmin/
Skąd będzie wiadomo, która gmina wygrała?
Wskazanie zwycięskich gmin dokonane zostanie na podstawie przygotowanej przez Centrum Informatyki Statystycznej aplikacji cyfrowej do monitorowania liczby osób fizycznych, które spiszą się w kanale samospisu internetowego, w stosunku do liczby osób fizycznych zobowiązanych do spisania się na terenie danej gminy.
W jakim terminie trwa konkurs?
Konkurs trwa od 15 lipca do 30 września 2021 r. Zgłoszenia mogą być przesyłane przez Uczestników do dnia 30 września 2021 r. do godziny 23:59.
Kiedy poznamy zwycięskie gminy?
Wyłonienie zwycięskich gmin oraz ogłoszenie wyników nastąpi w terminie do 15 listopada 2021 r. Lista zwycięskich gmin zostanie opublikowana na stronie https://spis.gov.pl/ oraz w mediach społecznościowych GUS i podległych Prezesowi GUS jednostkach statystyki publicznej.
Kto dostanie nagrodę specjalną?
W każdym województwie dla gminy najbardziej zaangażowanej we współpracę z urzędem statystycznym, wykazującej największą aktywność wśród społeczności lokalnej zostanie przyznana nagroda specjalna. Brane są pod uwagę wszystkie działania obejmujące okres od początku do końca trwania NSP 2021 tj. od 1.04.2021 r. do 30.09.2021 r. do godziny 23:59.